إِلـی أَیـن ... ؟

شاید مکانی برای قلم زدن / إِلی أَین : به کجا؟ /

کمدی بی خدایان !!




به نام خدای تمام بی خداها  :)



 

به پیشنهاد یکی از دوستان شروع کردم به مطالعه کتاب کمدی خدایان!


همان ابتدای خواندن هم متوجه شدم که این کتاب یک رمان آن هم از نوع تخیلی ش است ،


که پایه و اساس دقیق و "علمی" ندارد ./


و تخیلش هم بر پایه ی دروغ و مشکلات شخصی نویسنده با خدا (!) بنا شده ...


چرا دروغ ؟!


عرض می کنم ...


تناقضات عجیبی ناخواسته از قلم نویسنده رها شده بودند :


مثل این


جایی از کتاب نویسنده خود را گناهکار دانسته آن هم در حد فسق و فجور

 « . . .  خداوند روح فاجری را "که من از جمله آنانم" . . .  (1)  »

 

و جایی دیگر برعکس ، خودش را مقلدِ مرجع تقلید و مقید به خمس و زکات و زیارت و

اعتقاد مستحکم به بهشت و جهنم ذکر کرده !!!

 

1) در این قسمت میخواهد این را بگوید که :

 در روایات آمده ؛

عزراییل بر گناهکاران با چهره و هیبتی سهمناک وارد می شود

پس چرا با من ِ گناهکارِ فاجر مهربان بود ؟!

و در آخر نتیجه بگیرد که همه ی این روایات و نقل ها کشک است !!


و در کل متن کتابش را با زیر سوال بردن و کوباندن باور های دینی

آن هم از زبان عزرائیل (!) پیش برده و به پایان رسانده !


 

 ♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢♦♢



حیران نوشت :


هر کتابی "کتاب" نیست!


تمسخر یک دین و باور راهی برای نشان دادن حقایق نیست...


اگر حقیقت چیزی غیر از عقاید و باور های طرف مقابل شماست پس بسم الله!

علمی ثابتش کنید نه با بی احترامی و تمسخر  :)


عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ^_^




✚ تصویر نوشت :

مراقب قطارهایی که سوار می شویم (و گاهی هم سوارمان می کنند!) باشیم ..!



‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐


پی نوشت ثابت :

هر چیزی را  "همینجوری"  قبول کنی ...

بعد تر ها

یک روزی "همینجوری" هم میزنی زیرش!

 

 برای تک تک اعتقاداتت دلیل داشته باش /.


۶
۱۰ شهریور ۱۲:۰۳ امیرحسین .ن
شبیه یه همچین کتاب هایی تو ادبیات خود ما هم هست!
نمونه عینی اش "البعثه الاسلامیه"صادق هدایت هستش_که البته بعد انقلاب دیگه تجدید چاپ نمیشه_که هر آنچه عقده نسبت به اسلام داشته در قلمش آورده!

۰۴ شهریور ۰۷:۱۴ بای پولار
با اینکه نمی شه زود قضاوت کرد اما با همین چند نتیجه گیری ساده ت فهمیدم منم اهل خوندن این جور کتابا نیستم. آخه اصلا به دردم نمی خوره!

نتیجه گیریام در حد فهم خودم بود :)


۱۴ مرداد ۱۲:۱۸ محمد حسین صادقی
مطلب خوب بود عنوان فوق العاده بود
۱۳ مرداد ۰۲:۲۷ محمد حسین صادقی
به نام خدای تمام بی خداها
واوووووووووووووووووووووووووو عالی عالی عالی

ممنونم لطف دارین




+ حالا اونقدرام عالی نبودا :|

۱۱ مرداد ۱۸:۱۲ ح.ر صادقی
بله همینطوره..
قلم ابزاری است دو چهره، مانند چاقو...
چاقویی که می‌تواند در دستان پزشک زندگی بخشد، یا در دستان قاتل به زندگی پایان دهد!

دقــ ـیقـا ...

ازینجور کتابا زیاد هست .. مث آیات شیطانی که واقعن دیوونه کنندس

من میخونم ولی روش حتی فکر نمیکنم ..

آیات شیطانی که حتی فکر خوندنشم ...

وای اصلا اسمش هم مزخرفه
هیچی!بگذریم

ممنون از حضورت :)

۱۰ مرداد ۱۳:۴۰ بنده ی خدا
سلام
منم یه مدت مثل شما بودم و دنبال دلیل برای تک تک اعتقاداتم بودم و به لطف خدا و اهل بیت به جواب بیشتر سوالام رسیدم
اگه خواستین شاید بتونم بهتون تو رسیدن به جواباتون یکم کمک کنم

سلام ..

چه قدر خوب :)

۱۰ مرداد ۰۹:۲۵ คຖē Şhērlฯ
اَز کَسـے‌ نَـپـُرس خـوشبَختـے کٌجـآس[؟] تـو بــــآزے‌ کُـن عـَمـو نِـویسـَنـده‍ خـُــــــــــــــــــداس[!]

🌼🌸🌼😊

۱۰ مرداد ۰۹:۲۳ คຖē Şhērlฯ
اینم لیاقتیه بخدا.
حتما.مگه میشه قدرندونم.

بله مشهد عالیه ^_^

کمدی خدایان! خدای من ! من خود به خود چیزی که توی ذهن خودم بود رو خوندم، کمدی الهی دانته. بله!
اول معذرت میخوام:)) دوم نخوندم این کتابو :)) شرمنده واقعا

عزیزم ... ❤

حدس زدم
دشمنتون شرمنده 
پیش میاد دیگه :-*

بله کمدی خدایان (جزو کتابهای ممنوعه است ؛) )

۰۹ مرداد ۱۸:۰۲ علی رحمانی پور
سلام
دنبال شدید
لطفا ما رو هم دنبال کنید
سپاس
جناب نویسنده احتمالا دوگانگی ارزشی پیدا کرده

شاید ... 

ولی فکر میکنم قصدش فقط انحراف ذهن خواننده بوده و یک مقدار هم گول زدن :)

ممنون از حضورتون ^_^

همه پستات یه طرف پی نوشت ثابتتم یه طرف:) لایک واقعا

مچکر از حضورت :)

^_^

۰۹ مرداد ۱۴:۳۸ سید محمد رضی زاده
به قول سید مهدی شجاعی اینکه می گویند هر کتابی ارزش یکبار خواندن را دارد، حرف غلطی است، اگر کتاب ها را مثل داروی روح فرض کنیم؛ آیا می توان گفت هر دارویی ارزش یک بار خوردن را دارد؟ خیر..

بله مسلما همینطوره ..


التماس دعا :)

چه نقد جالبی از یه شاهکار ادبی! این کتاب مقدس نیست که بخوای اینجوری ازش انتظار داشته باشی، یه دنیا ساخته و پرداخته از ذهن ، یه اثر داستانی که جنبه های عرفانی و تمثیلی داره!
و با این سه جمله که گذاشتی نمیشه یه کتاب سه جلدی رو توصیف کرد تا کسی که هیچ نخونده این کتابو بیاد بنویسه نویسنده دیوونس :) 


اولا نقدِ صاحب نظرانه ای نبود ... و بله "قطعا" سراپا اشکاله

نظر شخصیمه راجع به یه کتاب توی وبلاگ شخصیم :)

شاهکار ادبی ؟! ... 
فکر میکنم با کمدی اللهی دانته اشتباهش گرفته باشید ؛-)

فکر نمی کنم خزعبلاتی که از ذهن یه فرد بی منطق و تعقل
(که از سر عناد شخصیش با دین و خدا) تراوش کرده باشه
رو بشه اسمشو گذاشت شاهکار ادبی !

صحبت های توهین آمیز اونم بدون هیچ استنادی قطعا اثـر یک 
انسان عاقل و فرهیخته نیست  ...

جنبه عرفانیش رو من متوجه نشدم .. !
شما اگر دوست دارید راجع بهش بحث کنید
شنونده خوبی هستم :)

ممنونم از نگاهتون 🌼🌸🌼

۰۸ مرداد ۱۲:۱۳ هانیه شالباف
نویسند ش دیوونه س :))

دلش پر بوده از مشکلات زندگیش دیواری کوتاه تر از مقدسات و دین پیدا نکرده :|

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
در جستجوی کسی که درون قلب من است!


.
.
.


میان این اسیریِ ناخودآگاهت
در روزمرگی ها

گاهی خلوتی جور کن .. (!)

و با "عقل و دلت"
تنهای تنها شو ... !

از خودت فقط یک سوال بپرس

الی این ... ؟

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان